loading...
بانوي هنرمند ایرانی
بانوی ایرانی بازدید : 22 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 
ضد چربي – ضد قند – پايين آوردن فشار خون – شستشو دهنده مثانه و كليه – كوچك كردن شكم – تقويت قلب – باز كردن رگها – نابود كردن سنگهاي كليه و مثانه – قابل استفاده براي تهيه انواع ترشيهاي ميوه – تسكين دهنده روح و روان و اعصاب.
زرشک
خواص داروئي : قابض است. تقويت کننده قلب و کبد است. بواسير خوني را درمان مي‌کند. صفرابر است.
دم کرده زرشک را براي برطرف کردن ناراحتيهاي دهان غرغره کنيد.
خونريزي را برطرف مي‌کند. براي برطرف کردن بيماريهاي کبدي مفيد است.
خواص ريشه و پوست ساقه
صفرابر و مسهل است. کبد را پاک و تقويت مي‌کند. اعمال دستگاه گوارش را منظم مي‌کند.
سوء هاضمه را از بين مي‌برد. بي‌اشتهايي را برطرف مي‌کند. نقرس و رماتيسم را برطرف مي‌کند.
براي رفع يبوست مفيد است. در درمان يرقان و زردي موثر است.
خانمهائي که بين دو عادت ماهيانه خونريزي دارند بايد براي برطرف کردن آن از ريشه و ساقه زرشک استفاده کنند. آنهائي که مبتلا به ورم طحال هستند مي‌توانند براي معالجه از اين گياه کمک بگيرند.
واريس را درمان مي‌کند. براي معالجه بواسير نافع است. براي برطرف کردن سوزش ادرار مفيد است.
براي برطرف کردن سوزش ادرار مفيد است. فشار خون را پائين مي‌آورد. فشار خون را پائين مي‌آورد.
براي شست و شوي چشم مي‌توانيد از جوشانده ريشه و ساقه و زرشک استفاده کنيد.
خواص برگ: آب آوردگي بدن را برطرف مي‌کند. اسهالهاي مزمن را درمان مي‌کند.
برگ زرشک داراي مقدار زيادي ويتامين C مي‌باشد بنابراين در درمان بيماري اسکوربوت اثر مفيد دارد.
جويدن برگ زرشک باعث محکم شدن لثه و دندان مي‌شود.
درموقع آنژين و گلو درد ، دم کرده برگ زرشک را غرغره کنيد.
طرزاستفاده : جوشانده زرشک: مقدار 20-10 گرم پوست ريشه يا ساقه و يا ميوه زرشک را در يک ليتر آب ريخته و آنرا بجوش بياوريد سپس آنرا از روي اجاق برداشته بگذاريد براي مدت 10 دقيقه بماند. اين جوشانده را صاف کرده و با شکر يا عسل شيرين کنيد. مقدار مصرف روزانه آن سه فنجان در فاصله بين غذاهاست.
دم کرده زرشک: مقدار 40 گرم زرشک را در يک ليتر آب جوش ريخته و بگذاريد مدت 10 دقيقه بماند سپس آنرا با شکر يا عسل مخلوط کنيد. مقدار مصرف آن سه فنجان در روز و در فاصله بين غذاهاست.

مضرات : مصرف مقدار زياد زرشک و يا ساقه و برگ آن براي زنان حامله 09مناسب نيست زيرا رحم را تحريک مي‌کند و ممکن است باعث سقط جنين شود.

 

 

 

 

 

 

بانوی ایرانی بازدید : 13 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

 




دريافت مقادير بالاي ويتامين C كه در دسته آنتي‌اكسيدان‌ها است، از فعاليت راديكال‌ هاي آزاد جلوگيري كرده و روند پيري را در بدن به تأخير مي ‌اندازد. به اين دليل است كه خوردن اين ميوه به خصوص براي سيگاري‌ ها و يا افرادي كه در شهرهاي آلوده زندگي مي ‌كنند، توصيه مي ‌شود، زيرا اين ويتامين از اثرات مخرب سموم محيطي را در بدن به خصوص در بافت‌هاي حساس جلوگيري مي کند.

تاريخچه
حتما مي‌ دانيد كه اين ميوه در خانواده بزرگ توت‌ ها جاي دارد.
اين توت همان‌ طور كه از نامش پيداست، زادگاه اروپايي دارد و در قرن چهاردهم به طور وحشي در فرانسه مي روييده و مصارف دارويي داشته تا اين كه كم‌ كم به مزارع راه يافت.
در جنگل‌هاي شمال ايران نوع وحشي آن به وفور يافت مي‌ شود، زيرا توت فرنگي براي رويش به هواي خنك و آب فراوان نياز دارد و نواحي شمالي كشور اين شرايط را فراهم مي‌ كند.
خواص تغذيه اي
فصل برداشت اين ميوه از ارديبهشت ماه تا اوايل تير ماه است، يعني زماني كه هوا خيلي هم گرم نشده باشد. اما همين دوران كوتاه را نيز بايد غنيمت شمرد، زيرا اين ميوه منبع کاملي از مواد مغذي ارزشمند است.
خوردن 8 عدد توت فرنگي متوسط ، 40 درصد از نياز روزانه افراد به ويتامين ث، 12 درصد از نياز روزانه به فيبر، 6 درصد از نياز روزانه به فولات و 210 ميلي ‌گرم پتاسيم را تأمين خواهد كرد، در حالي كه فقط 45 كالري انرژي دارد و به دليل نداشتن سديم (نمک)، كلسترول و ساير اسيدهاي چرب اشباع، ضرر و زياني را متوجه مصرف‌ كننده‌اش نخواهد كرد.
علاوه بر موارد ياد شده، مطالعات اخير نشان داده‌اند كه اين ميوه داراي تركيباتي به نام فيتوكميكال است كه در اين گروه فلاوونوئيدها، آنتوسيانيدين‌ها و اسيد فنوليك و الاژيك جاي مي‌ گيرند كه دريافت آن ها از طريق مواد غذايي و به خصوص اين ميوه، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي مزمني مانند انواع سرطان‌، بيماري ‌هاي قلبي-عروقي و متابوليكي را كاهش مي‌دهند.

 

 

 

 

 

 

 

بانوی ایرانی بازدید : 19 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

 
پياز يک عضو از خانواده آليوم است که سرشار از گوگرد است که باعث بوي تند آن مي شود وبراي سلامت بدن بسيار مفيد است.



شواهدي وجود دارد که ترکيبات گوگرد در پياز باعث ضد انعقاد بودن آن مي شود و باعث جلوگيري از تجمع ناخواسته سلول هاي پلاکت خون مي شود. همچنين شواهدي وجود دارد که نشان مي دهد ترکيبات گوگرد پياز مي تواند سطوح خوني کلسترول و تري گليسريد را کاهش دهد وباعث بهبود عملکرد غشاي سلولي در سلول هاي قرمز خون نيز مي شود. مزاياي پياز در چارچوب کلي باعث پيشگيري از حمله قلبي مي شود.

پياز براي استحکام استخوان بسيار مفيد است

مطالعات نشان داده است که پياز مي تواند به افزايش تراکم استخوان کمک مي کند به ويژه در زناني که در سنين يائسگي و در حال از دست دادن تراکم استخوان هستند. به علاوه، شواهدي وجود دارد که نشان مي دهد زناني که به سن يائسگي مي رسند و پياز مصرف مي کنند احتمال شکستگي در لگن درآن ها بسيار کم است بنابراين حتما روزانه از پياز استفاده کنيد چون مصرف روزانه پياز براي افزايش تراکم استخوان بسيار مفيد است. علاوه بر اين گوگرد موجود در پياز باعث استحکام و همبندي استخوان ها مي شود.

پيازچه فوايد زيادي دارد که اغلب آن ها مانند پياز است. از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره کرد:

کاهش قند خون
کاهش کلسترول خون بالا
کاهش فشار خون بالا
کاهش ريسک پيشرفت سرطان کولون و ديگر سرطان ها
کاهش التهاب

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 76
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 388
  • بازدید کلی : 51,086
  • کدهای اختصاصی
    =